Under the Tuscan sun - Reisverslag uit Ghivizzano, Italië van Familie Koolhaas - WaarBenJij.nu Under the Tuscan sun - Reisverslag uit Ghivizzano, Italië van Familie Koolhaas - WaarBenJij.nu

Under the Tuscan sun

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2014 | Italië, Ghivizzano

Zaterdagochtend vertrokken we naar Italië. Een paar dagen voor de vakantie hadden we nog de film "Under the Tuscan sun" gezien. Zo'n romantische italiaanse film, je kent het wel. Dus goed voorbereid en geheel in de stemming op naar Italië. :-)
Nou ja, misschien was de route bekijken ook handig geweest. Geen 500 maar 945 km van Obertraun naar Toscane, oeps. Maar goed, de reis verloopt voorspoedig en bij de tussenstops komt de italiaanse hitte ons met tropische herkenbaarheid tegemoet !!
Na aankomst op het park gaan we lekker uit eten bij het iets te sjieke restaurant hiernaast. We bestellen pizaatjes, spelen stilletjes het piratenspel (soort pesten), krijgen een voorgerechtje, een amuse en espresso van het huis, en moeten dan inclusief drankjes 42 euro afrekenen! Dat is nog eens andere koek dan in Oostenrijk. Waar we overigens wel heerlijk hebben gegeten bij het restaurantje waar Jeroen en Marieke en paar jaar geleden tijdens hun fietsvakantie ook hadden gegeten. Goede tip!

Gisteren was het even gedaan met the toscan sun. Vroeg in de ochtend begon het al te onweren en dat rommelde de hele ochtend door. We besluiten richting de zee te rijden en daar is het inderdaad droog. Maar het is niet erg warm dus zijn de stranden leeg. Rijen met lege strandstoelen. Wij vinden het niet erg en vermaken ons tijden met het maken van hand en voetafdrukken met de bedoeling daar iets van te maken voor aan de wand thuis. Op de terugweg rijden we toevallig langs een camping waar Jan en ik vorige eeuw nog eens geweest zijn met zijn tweetjes, is dat al zo lang geleden....?

Op de een of andere manier zijn alle lunchdingetjes dicht of niet leuk en belanden we voor een burger bij de Mac, geheel tegen onze principes in. We moeten natuurlijk wel even kijken wat ze allemaal hebben en de dame die ons helpt staat letterlijk luid zuchtend op onze bestelling te wachten. Nogal asociaal! Geen Mac meer in Italië voor ons!.
Na thuiskomst starten we de bioscoopavond, inclusief afhaalpizza. We kijken "mannenharten", goed voor rode oortjes bij onze jongste telg, die vervolgens beweert geheel niet onder de indruk te zijn omdat hij toch alles al weet van Dr Corrie van de school TV, jaja.
Nadat Inez vervolgens operatie "gerstekorreltje verwijderen naast oog" dapper heeft doorstaan is de regenachtige dag laat ten einde.

Vanochtend gelukkig weer strak blauw. We ontbijten in een te warme zon, brainstormen o.a. over het komende hockeyseizoen en besluiten vandaag niet op pad te gaan. Kids en ik gaan zwemmen en bakken. Jan kan dan zijn korte spel oefenen op een par 3 baantje in de buurt. De kinderen willen niet insmere

• 23 Juli 2014 - 08:36

Ineke:

Fijn dat het nu weer mooi weer was. Ik had al gehoord dat de eerste dag tegenviel. Nog heel veel plezier. Er is genoeg moois te zien en te genieten in de buurt
    Dikke zoenen
    ineke