Muziek onderweg - Reisverslag uit Obertraun, Oostenrijk van Familie Koolhaas - WaarBenJij.nu Muziek onderweg - Reisverslag uit Obertraun, Oostenrijk van Familie Koolhaas - WaarBenJij.nu

Muziek onderweg

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Juli 2014 | Oostenrijk, Obertraun

Het moet gezegd worden: de autoreis hiernaartoe was heel relaxed. Kids worden duidelijk groter. Geen geruzie op de achterbank en goede muziek via een afspeellijst 'pap en mam'. De oude radio deed het namelijk niet meer en de nieuwe kan vanaf de achterbak door Inez bluetooth bestuurd worden! Wij roepen dan bij elk nummer 'deze is leuk' of "volgende!' en zo heb je voor je het weet een leuke afspeellijst voor je ouders :-).
Als de autorit dan toch wat langer duurt door de files, wisselen Pep en ik van plaats. De mannen kunnen dan even de laatste auto-nieuwtjes op de voorbank bespreken en wij een meidenfilmpje kijken op de achterbank. (als we dat halen tenminste, we krijgt er erg zware oogleden van hihi )

Het was niet makkelijk om afscheid te nemen van onze vernieuwde tuin.... zaterdag nog het laatste zand tussen de klinkertjes geveegd en de fietsen terug in het hok gezet. Het groen kan nog niet geplant, da's dan weer niet handig als je drie weken weggaat.
Jeroen, Marieke en Ole gaan de tuin volgende week inwijden. Benieuwd of dat ook gepaard gaat met bitterballen en drank zoals met de Nieboertjes senior vorig jaar :-)

De konijntjes logeren dit jaar in het Betuws dierenpension, ons vertrouwde adresje was natuurlijk allang vol. Ze zijn de afgelopen week al uit logeren geweest in de voortuin en na een dagje snuffelen in de nieuwe achtertuin mochten ze nu alweer op pad. Lekker bij de kids op schoot. Totdat de een pist en de ander poept! Ik kon er wèl om lachen. De terugweg hebben we alle ramen open om de konijnenharen uit de auto te jagen. De muziek moet dan natuurlijk wel keihard.... lekker aso.....

Obertraun is prachtig, gisteren laat aangekomen en vanochtend tussen de bergen wakker geworden. Het is hier een wereld erfgoed locatie met 66 meren en het Dachtsteingebergte. Het resort ligt ook aan een meer. Prachtig! En er is hier van alles te doen. Vanochtend kwamen we toevallig precies op tijd voor een dame van de VVV, die in locale kleding een kleine uitleg gaf over de omgeving. Jan is vanmiddag meteen vertrokken naar de dichtstbijzijnde golfbaan. En wij naar het zwembad, het meer en, tot groot plezier van Pepijn, de fitnessruimte.

Het was vandaag prachtig weer, op wat regen in de namiddag na. En dus konden we lekker genieten van een boek in de zon op het terras.
Na het avondeten met een locale Radler, nemen de kinderen nog een avondduik in het zwembad. Ik heb mijn eerste hardlooprondje van 5 kilometer erop zitten en spring lekker onder de douche.
Yes! een sunshower!! Douchen en zonnebaden in één. Efficiënter kan het niet, heerlijk! Wel rondjes blijven draaien natuurlijk :-)
De rest van het gezin vindt mijn plan om de 10 minuten maximumtijd te omzeilen door eerst bij ons de voorkant en vervolgens onder de douche van de kinderen de achterkant te doen geen goed plan. "Waarom denk je dat er zo'n maximumtijd op zit?" "Nou, vast niet voor mij!" Maar oke, ik hou het wel bij één douche alhoewel Jan mijn verzekerd dat hij het ook helemáál niet erg vindt om vanavond mijn billen met after-sun in te moeten smeren, tot grote hilariteit van de kids.

• 15 Juli 2014 - 06:27

Ineke:

Weer een leuk verhaal, hartelijk dank. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie tuin. Nog heel veel plezier! Dikke zoen
    Ineke

• 16 Juli 2014 - 20:43

P & M:

Leuk weer een reisverslag te ontvangen. Zo te lezen zijn jullie van alle gemakken voorzien. Genieten !!!! Benieuwd hoe JMo het ervaren in de tropen van Velp. Voor Ole natuurlijk geweldig om in een zwarte zandbak te spelen. Lfs. P & M